Район „Надежда“, Столична община приема Заявления и придружаващите ги документи по Механизъм за лична помощ (влиза в сила от 1.09.2019 г.) в Деловодството на район “Надежда“ с адрес: ж.к. „Надежда“ ул. „Кирил Дрангов“ №55.
Предоставянето и финансирането на услугата е по реда на Закона за личната помощ на основание индивидуална оценка на потребностите и издадено направление по реда на Закона за хората с увреждания.
Право за включване в механизма "Лична помощ“ имат:
1. хората с право на чужда помощ с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност;
2. децата с право на чужда помощ с определени 50 и над 50 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност;
3. децата без право на чужда помощ с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност.
Когато ползвател на лична помощ е дете с увреждания с 90 и над 90% степен на увреждане, се дава съгласие до 380 лв. от месечната помощ от 930 лв., която то получава по Закона за семейни помощи за деца, да се превежда от Агенцията за социално подпомагане на кмета на съответната община, която съгласно закона е доставчик на лична помощ.
В случай, че ползвател на лична помощ е пълнолетен човек с увреждане с 90 и над 90% степен на увреждане и с право на добавка за чужда помощ, заявителят за ползване на лична помощ трябва да даде съгласие същата добавка, която е в размер на 75% от социалната пенсия за старост, да се превежда от Националния осигурителен институт на Агенцията за социално подпомагане (АСП). Въз основа на това съгласие АСП ще превежда получените средства на кмета на общината, която ще е доставчик на лична помощ.
ü Заявлението (по образец) се подава лично или чрез упълномощено лице, до кмета на общината по настоящ адрес.
ü Заявителят декларира, че няма да получава друга подкрепа за задоволяване на същите потребности за периода, през който ще му бъде осигурена лична помощ.
ü Лицето с увреждане заявява своя избор за личен асистент.
Необходими документи към Заявлението по Образец:
· Направлението с определения брой часове лична помощ
· Документ за самоличност на човека с увреждане (за справка) или на неговия законен представител (за справка)
· ТЕЛК
Необходими документи за кандидатстване за асистент:
· Заявление (по образец)
· документ за самоличност за справка
· Автобиография
· копие от трудов договор, ако кандидатът работи, или декларация, че няма сключен трудов договор
· Декларация, че спрямо него не са налагани мерки за защита по Закона за защита от домашно насилие по отношение на ползвател на лична помощ (образец)
· По преценка на кандидата копие от документ, удостоверяващ успешно преминат курс за обучение по програми и проекти;
· Декларация за съгласие за обработка на лични данни (образец);
Реалното предоставяне на лична помощ за хората с увреждания ще започне от 1.09.2019 г.
Заявления за изготвяне на индивидуална оценка на потребностите и за включване в механизма лична помощ могат да се подават и след тази дата.
„Личната помощ“ е механизъм за подкрепа на хора с увреждания за упражняване на правата им, за пълноценно участие в обществото, за извършване на дейности, отговарящи на индивидуалните им потребности от личен, домашен или социален характер и за преодоляване на бариерите на функционалните им ограничения. Механизмът гарантира възможност на хората с увреждания да изберат от кого, кога, къде и по какъв начин да се осъществят дейностите.
За допълнителна информация и въпроси тел: 02/ 495 11 72, 495 11 50
Образци на Заявленията може да получите от Деловодство на район „Надежда“ и от линковете по-долу.