Столична община е първата община в България, която осигурява достъпност при административното обслужване на глухи и сляпо-глухи хора, прилагайки Закона за българския жестов език.
От началото на 2023 г. районна администрация „Надежда“ разполага с гише за административно обслужване на глухи и сляпо-глухи лица.
Услугата се извършва на гише № 3 (три) в деловодството на администрацията, на което е поставен указателен стикер с QR код. Тя се извършва с помощта на таблет, който се използва за връзка със съответния Център за административно обслужване /ЦАО/ чрез осигуряване на тристранна онлайн видео връзка между лицето, което иска да подаде заявление за съответната административна услуга, служител на гише в съответния ЦАО и преводач на български жестов език.
Всяко глухо или сляпо-глухо лице може да бъде обслужвано всеки делничен ден от 08.30 до 17.00 ч.
„Глухите хора трябва да си възвърнат доверието в институциите, да осъзнаят, че Столична община създава достъпност за тях, за да са част от живота в града ни. Ще има мониторинг и анализ, за да се прецени с какво да се надгради този план или какво да се промени“, сподели общинският съветник Анна Стойкова при представянето на Плана за действие за обслужване на глухи и сляпо-глухи лица в структурите на СО и районните администрации, приет от СОС.
Припомняме, че в сайта на район „Надежда“, в падащо меню „Административни услуги“, е достъпен линк към “Рубрика за глухи и сляпо-глухи граждани” с информация, преведена на български жестов език(БЖЕ), който води към електронния портал на Столична община: https://bgsl.sofia.bg/bg