№ |
Наименование на услугата |
Необходими документи |
Вид на услугата |
Срок |
Цена |
1. |
Заявление за временно ползване на общински терен за строителна площадка |
o Заявление за временно ползване на общински терен за строителна площадка o Копие от Разрешение за строеж o Скица с указана квадратура и срок на ползване |
Обикновена услуга |
Разрешителното важи за посочения от подателя срок на ползване. |
1лв. за кв. м на ден |
2. |
Заявление за одобрение на план за безопасност и здраве (ПБЗ) |
o Заявление за съгласуване и одобрение на инвестиционен проект o Копие от договор за изграждане на обект o План за безопасност и здраве - 2 екземпляра o Временна организация за безопасност на движението - 2 екземпляра (когато е приложимо) |
Обикновена услуга
|
14 дни |
150, 00лв. |
3. |
Заявление за одобрение на план за управление на строителни отпадъци (ПУСО) |
o Заявление за съгласуване и одобрение на инвестиционен проект o Копие от разрешение за строеж (влязло в сила) и/или одобрен План за безопасност и здраве (при разрушаване на обекти на техническата инфраструктура и благоустрояването); o Копие на ситуация от одобрен инвестиционен проект от главния архитект на общината; o Копие на договор за изграждане на обект, общинска собственост (когато е приложимо); o Част „План за управление на строителните отпадъци” – 2 екземпляра; o Копие от договор с фирма, с приложен лиценз за извършване на превоз на товари, както и регистрационендокумент за дейности с отпадъци (транспортиране). |
Обикновена услуга |
14 дни |
100, 00лв. |
4. |
Заявление за издаване на направление за определяне на маршрут за транспортиране на строителни отпадъци и/или земни маси |
o Заявление за издаване на направление за определяне на маршрут за транспортиране на строителни отпадъци и/или земни маси; o Копие от договор на Възложителя с лице, притежаващо документ, издаден по реда на ЗУО за третиране и транспортиране на завените количества отпадъци и/или разрешение на Възложителя o Копие от разрешението и/или регистрационния документ по чл. 35 от ЗУО o Копие от одобрен план за управление на строителните отпадъци o Други документи |
Обикновена, бърза и експресна |
|
-Обикновена услуга – 75,00лв. -Бърза услуга (чл. 11, ал. 4 от Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги, предоставяни от Столична община.) – 112,50лв. - Експресна услуга (чл. 11, ал. 5 от Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги, предоставяни от Столична община.) – 150,00лв.
|
5. |
Заявление за издаване на удостоверение за „груб строеж“ (чл. 181 от ЗУТ) |
o Заявление за издаване на удостоверение за „груб строеж“ (чл. 181 от ЗУТ) o Документ за собственост Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя) o Разрешение за строеж за обекта o Протокол обр. 2 за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа o Акт обр. 14 за приемане на конструкцията o Снимков материал o Други документи |
Обикновена услуга |
14 дни |
-Цени по т.9 и т.10 от Приложение 4 от Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги, предоставяни от Столична община. - Строежи I, II и III категория – 1 588,50 лв. -За жилищни сгради IV категория 1 489,50 лв. - За жилищни сгради V категория – 993,00 лв. |
6. |
Заявление за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво |
o Заявление за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво o Документ/и за собственост или документ/и за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон - копие; o Виза за проектиране - копие; o Разрешение за строеж удостоверено със заверка на органа, който го е издал – копие; o Договор/и с лице/а, упражняващо/и строителен надзор или технически ръководител за строежи от пета категория – копие; o Договор/и със строител/и, вписани в Камарата на строителите със съответното удостоверение, с изключение на строежи по чл. 137, ал. 1, т. 5, букви „б“ и „г“ от ЗУТ – копие; o Свидетелство за регистрация на лицето, упражняващо строителен надзор, или диплома за завършено техническо образование на техническия ръководител – копие; o Актуална застрахователна/и полица/и на лицето, упражняващо строителен надзор, и на строителя – копие; o Документи от експлоатационните дружества за временно захранване на строежа с ел. енергия и вода; o Одобрен план за управление на строителни отпадъци; o Одобрен план за безопасност и здраве o Квитанция за платено тротоарно право (ако се предвижда заемане на общински площи в плана за безопасност и здраве) o Разрешение за премахване на дървета от СО-Дирекция „Зелена система“ или от кмета на района; o Квитанция за платена такса; o Договор за гаранции със Столична община – копие o Други документи, изискващи се по закон, съобразно спецификата на строежа |
Обикновена услуга |
14 дни |
100, 00лв. |
7. |
Заявление за издаване на удостоверение за премахната сграда |
o Заявление за издаване на удостоверение за премахната сграда o Документ за собственост – копие; o Скица на имота от АГКК – копие o Документ, доказващ приемането на отпадъци от лица, притежаващи документи по чл. 35 от ЗУО. |
Обикновена и експресна услуга |
|
-Обикновена услуга -9,50 лв. -Бърза услуга – 14,25лв. -Експресна услуга – 19,00лв. |
8. |
Заявление за предаване на екзекутивна документация на изпълнен строеж за обекти на техническата инфраструктура (чл. 175 от ЗУТ) |
o Заявление за предаване на екзекутивна документация на изпълнен строеж за обекти на техническата инфраструктура (чл. 175 от ЗУТ). o Документ за собственост o Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя) o Разрешение за строеж на обекта (влязло в сила) o Пълен комплект чертежи за действително изпълнение на строително-монтажни работи по съответната специалност с нанесените промени в цвят o Други документи
|
Обикновена услуга |
30 дни |
30% от размера на таксата за одобряване и съгласуване на инвестиционния проект |
9. |
Заявление за презаверяване на издадено разрешение за строеж за обекти на техническата инфраструктура по реда на чл. 153, ал. 3 от ЗУТ |
o Заявление за презаверяване на издадено разрешение за строеж за обекти на техническата инфраструктура по реда на чл. 153, ал. 3 от ЗУТ o Документ за собственост o Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя) o Съгласуван и одобрен инвестиционен проект от район „Надежда“ (съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти), който да е съгласуван с: „Софийска вода“ АД, „Топлофикация София“ ЕАД, „Овергаз Мрежи“ АД (при необходимост), „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, „БТК“ ЕАД, „Улично осветление“ ЕАД, „Столичен Електротранспорт“ ЕАД (при необходимост), Отдел „Благоустройствени дейности и публични пространства“ към Направление „Архитектура и градоустройство“, Направление „Архитектура и градоустройство“ (ако строежът е трета категория), Столична РЗИ (ако в сградата има обекти, подлежащи на контрол от Столична РЗИ), Столична дирекция „Пожарна безопасност и Защита на населението“, Дирекция „Управление и анализ на трафика“, СДВР КАТ – София o Разрешение за строеж на обекта (влязло в сила) o Други документи |
Обикновена услуга |
14 дни |
50% от размера на таксата за издаденото разрешение за строеж
|
10. |
Заявление за съгласуване и/или одобряване на инвестиционен проект за обекти на техническата инфраструктура и за издаване на разрешение за строеж |
o Заявление за съгласуване и/или одобряване на инвестиционен проект за обекти на техническата инфраструктура o Документ за собственост o Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя)
o Документ за учредено право на строеж в чужд имот o Разрешение за строеж (влязло в сила) на сградата (която ще се захранва) o Фирмени документи o Предварителен договор за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура със съответното експлоатационно дружество o Инвестиционен проект (съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти), който да е съгласуван с: „Софийска вода“ АД, „Топлофикация София“ ЕАД, „Овергаз Мрежи“ АД (при необходимост), „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, „БТК“ ЕАД, „Улично осветление“ ЕАД, „Столичен Електротранспорт“ ЕАД (при необходимост), Отдел „Благоустройствени дейности и публични пространства“ към Направление „Архитектура и градоустройство“, Направление „Архитектура и градоустройство“ (ако строежът е трета категория), Столична РЗИ (ако в сградата има обекти, подлежащи на контрол от Столична РЗИ), Столична дирекция „Пожарна безопасност и Защита на населението“, Дирекция „Управление и анализ на трафика“, СДВР КАТ - София o Оценка за съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите, изготвена от съответното лице по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ (не е задължителна за строежите от четвърта до шеста категория) o Други документи |
|
Ако оценката за съответствие се извършва с приемане от експертен съвет (чл. 142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ) - 30 дни Ако оценката за съответствие се извършва като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант (чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ) - 14 дни |
За площни и пътни обекти, извън тези, които са публична собственост (вкл. инженерни мрежи) - 0,06лв./кв.м За съгласуване на улични проводи (водопровод, канал, топлопровод, газопровод, ел. кабели, улично осветление, съобщителни и информационни кабели и др.), извън тези, които са публична собственост - 0,20лв./л.м, но не по-малко от 50лв. За съгласуване на съоръжения към инженерна инфраструктура - трафопост, абонатна станция, котелно, пречиствателни съоръжения и др. - 50лв. За издаване на разрешение за строеж за линейни инфраструктурни обекти - 0,3 % от стойността на обекта, но не по-малко от 200 лева. |
11. |
Заявление за съгласуване и одобряване на проект за изменение на инвестиционен проект, по който е издадено разрешение за строеж за обекти на техническата инфраструктура (чл. 154, ал. 5 от ЗУТ) |
o Заявление за съгласуване и одобряване на проект за изменение на инвестиционен проект, по който е издадено разрешение за строеж за обекти на техническата инфраструктура (чл. 154, ал. 5 от ЗУТ) o Декларация по чл. 154, ал. 5 от ЗУТ - по образец o Документ за собственост o Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя) o Предварителен договор за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура със съответното експлоатационно дружество (при необходимост) o Разрешение за строеж на обекта (влязло в сила) o Протокол обр. 2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа o Проект за изменение на одобрения инвестиционен проект от район „Надежда“ с нанесените промени в цвят (съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти), който да е съгласуван с: „Софийска вода“ АД, „Топлофикация София“ ЕАД, „Овергаз Мрежи“ АД (при необходимост), „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, „БТК“ ЕАД, „Улично осветление“ ЕАД, „Столичен Електротранспорт“ ЕАД (при необходимост), Отдел „Благоустройствени дейности и публични пространства“ към Направление „Архитектура и градоустройство“, Направление „Архитектура и градоустройство“ (ако строежът е трета категория), Столична РЗИ (ако в сградата има обекти, подлежащи на контрол от Столична РЗИ), Столична дирекция „Пожарна безопасност и Защита на населението“, Дирекция „Управление и анализ на трафика“, СДВР КАТ – София o Оценка за съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите, изготвена от съответното лице по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ (не е задължителна за строежите от четвърта до шеста категория) |
|
Ако оценката за съответствие се извършва с приемане от експертен съвет (чл. 142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ) - 30 дни
Ако оценката за съответствие се извършва като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант (чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ) - 14 дни |
50% от размера на таксата за одобряване и съгласуване на инвестиционния проект |
12. |
Заявление за измерване, кубиране и маркиране на дървесина |
o Копие от документ за самоличност o Разрешително за премахване/кастрене/преместване на растителност o Документ за платена такса |
|
10 дни |
7,50лв./ плътен куб. м, но не по-малко от 15,00лв. |
13. |
Изготвяне на становище, експертна оценка, служебна бележка или друг документ, издаден от районната администрация по искане на физически или юридически лица |
o Заявление в свободен текст o Други документи, отнасящи се до конкретния случай o Документ за платена такса |
|
30 дни |
50,00 лв. без ДДС |
14. |
Издаване на транспортен билет за транспортиране на придобита дървесина |
o Разрешително за премахване/кастрене/преместване на растителност o Лични данни на превозвача o Номер на транспортното средство o Направление на товара o Документ за платена такса |
|
10 дни |
15,00лв. за брой |
15. |
Издаване на разрешение за кастрене и премахване на растителност в обществени терени, в частни имоти и при ново строителство |
Ако дърветата са в собствен имот с режим на етажна собственост (ЕС): o Заявление за премахване/кастрене/преместване на растителност o Документ за собственост на имота o Протокол от Общо събрание на (ЕС) o Документ за платена такса o План за безопасност и здраве
Ако дърветата са в собствен имот без режим на етажна собственост (ЕС): o Заявление за премахване/кастрене/преместване на растителност o Документ за собственост на имота o Ако причината за искането е предстоящо строителство - копие от Виза проектиране, Геодезическо заснемане на съществуващата растителност и проект по част „Паркоустройство и благоустройство“ o Документ за платена такса o План за безопасност и здраве
Ако дърветата са в общински или държавен имот: o Заявление за премахване/кастрене/преместване на растителност o Протокол от Общо събрание на (ЕС) o План за безопасност и здраве |
|
Обикновена заявка - 30 дни
Бърза заявка - 14 дни
Експресна заявка - 7 дни |
60,00 лв. - за растителност, разположена върху общински терени - безплатно. ВНИМАНИЕ! Към посочената цена не е включена цената за Експертна оценка на дървесна и храстова растителност в имоти, различни от общинска и държавна собственост (следваща точка)
|
16. |
Експертна оценка на дървесна и храстова растителност в имоти, различни от общинска и държавна собственост
|
Ако дърветата са в собствен имот с режим на етажна собственост (ЕС): o Заявление за премахване/кастрене/преместване на растителност o Документ за собственост на имота o Протокол от Общо събрание на (ЕС) o Документ за платена такса Ако дърветата са в собствен имот без режим на етажна собственост (ЕС): o Заявление за премахване/кастрене/преместване на растителност o -Документ за собственост на имота |
Обикновена услуга |
30 дни |
-до 5 бр. дървета – 60,00лв. -до 10 бр. дървета – 100,00лв. - над 10 бр. дървета – 200,00лв.
|