Такси за административни услуги от отдел "Инженерна инфраструктура, екология и контрол по строителството"

Наименование на услугата

Необходими документи

Вид на услугата

Срок

Цена

 1.

Заявление за временно ползване на общински терен за строителна площадка

o   Заявление за временно ползване на общински терен за строителна площадка

o   Копие от Разрешение за строеж

o   Скица с указана квадратура и срок на ползване

Обикновена услуга

Разрешителното важи за посочения от подателя срок на ползване.

1лв. за кв. м на ден

2.

Заявление за одобрение на план за безопасност и здраве (ПБЗ)

o   Заявление за съгласуване и одобрение на инвестиционен проект

o   Копие от договор за изграждане на обект

o   План за безопасност и здраве - 2 екземпляра

o   Временна организация за безопасност на движението - 2 екземпляра (когато е приложимо)

Обикновена услуга

 

14 дни

150, 00лв.

3.

Заявление за одобрение на план за управление на строителни отпадъци (ПУСО)

o   Заявление за съгласуване и одобрение на инвестиционен проект

o   Копие от разрешение за строеж (влязло в сила) и/или одобрен План за безопасност и здраве (при разрушаване на обекти на техническата инфраструктура и благоустрояването);

o   Копие на ситуация от одобрен инвестиционен проект от главния архитект на общината;

o   Копие на договор за изграждане на обект, общинска собственост (когато е приложимо);

o   Част „План за управление на строителните отпадъци” – 2 екземпляра;

o   Копие от договор с фирма, с приложен лиценз за извършване на превоз на товари, както и регистрационендокумент за дейности с отпадъци (транспортиране).

Обикновена услуга

14 дни

100, 00лв.

4.

Заявление за издаване на направление за определяне на маршрут за транспортиране на строителни отпадъци и/или земни маси

o   Заявление за издаване на направление за определяне на маршрут за транспортиране на строителни отпадъци и/или земни маси;

o   Копие от договор на Възложителя с лице, притежаващо документ, издаден по реда на ЗУО за третиране и транспортиране на завените количества отпадъци и/или разрешение на Възложителя

o   Копие от разрешението и/или регистрационния документ по чл. 35 от ЗУО

o   Копие от одобрен план за управление на строителните отпадъци

o   Други документи

Обикновена, бърза и експресна

 

-Обикновена услуга – 75,00лв.

-Бърза услуга (чл. 11, ал. 4 от Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги, предоставяни от Столична община.) – 112,50лв.

- Експресна услуга (чл. 11, ал. 5 от Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги, предоставяни от Столична община.) – 150,00лв.

 

 

5.

Заявление за издаване на удостоверение за „груб строеж“ (чл. 181 от ЗУТ)

o   Заявление за издаване на удостоверение за „груб строеж“ (чл. 181 от ЗУТ)

o   Документ за собственост

Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя)

o   Разрешение за строеж за обекта

o   Протокол обр. 2 за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа

o   Акт обр. 14 за приемане на конструкцията

o    Снимков материал

o    Други документи

Обикновена услуга

14 дни

-Цени по т.9 и т.10 от Приложение 4 от Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги, предоставяни от Столична община.

- Строежи I, II и III категория – 1 588,50 лв.

-За жилищни сгради IV категория 1 489,50 лв.

- За жилищни сгради V категория – 993,00 лв.

6.

Заявление за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво

o   Заявление за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво

o   Документ/и за собственост или документ/и за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон - копие;

o   Виза за проектиране - копие;

o   Разрешение за строеж удостоверено със заверка на органа, който го е издал – копие;

o   Договор/и с лице/а, упражняващо/и строителен надзор или технически ръководител за строежи от пета категория – копие;

o   Договор/и със строител/и, вписани в Камарата на строителите със съответното удостоверение, с изключение на строежи по чл. 137, ал. 1, т. 5, букви „б“ и „г“ от ЗУТ – копие;

o   Свидетелство за регистрация на лицето, упражняващо строителен надзор, или диплома за завършено техническо образование на техническия ръководител – копие;

o   Актуална застрахователна/и полица/и на лицето, упражняващо строителен надзор, и на строителя – копие;

o   Документи от експлоатационните дружества за временно захранване на строежа с ел. енергия и вода;

o   Одобрен план за управление на строителни отпадъци;

o   Одобрен план за безопасност и здраве

o   Квитанция за платено тротоарно право (ако се предвижда заемане на общински площи в плана за безопасност и здраве)

o   Разрешение за премахване на дървета от СО-Дирекция „Зелена система“ или от кмета на района;

o   Квитанция за платена такса;

o   Договор за гаранции със Столична община – копие

o   Други документи, изискващи се по закон, съобразно спецификата на строежа

Обикновена услуга

14 дни

100, 00лв.

7.

Заявление за издаване на удостоверение за премахната сграда

o   Заявление за издаване на удостоверение за премахната сграда

o   Документ за собственост – копие;

o   Скица на имота от АГКК – копие

o   Документ, доказващ приемането на отпадъци от лица, притежаващи документи по чл. 35 от ЗУО.

Обикновена и експресна услуга

 

-Обикновена услуга -9,50 лв.

-Бърза услуга – 14,25лв.

-Експресна услуга – 19,00лв.

8.

Заявление за предаване на екзекутивна документация на изпълнен строеж за обекти на техническата инфраструктура (чл. 175 от ЗУТ)

o   Заявление за предаване на екзекутивна документация на изпълнен строеж за обекти на техническата инфраструктура (чл. 175 от ЗУТ).

o    Документ за собственост

o   Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя)

o   Разрешение за строеж на обекта (влязло в сила)

o   Пълен комплект чертежи за действително изпълнение на строително-монтажни работи по съответната специалност с нанесените промени в цвят

o   Други документи

 

Обикновена услуга

30 дни

30% от размера на таксата за одобряване и съгласуване на инвестиционния проект

9.

Заявление за презаверяване на издадено разрешение за строеж за обекти на техническата инфраструктура по реда на чл. 153, ал. 3 от ЗУТ

o   Заявление за презаверяване на издадено разрешение за строеж за обекти на техническата инфраструктура по реда на чл. 153, ал. 3 от ЗУТ

o   Документ за собственост

o   Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя)

o   Съгласуван и одобрен инвестиционен проект от район „Надежда“ (съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти), който да е съгласуван с: „Софийска вода“ АД, „Топлофикация София“ ЕАД, „Овергаз Мрежи“ АД (при необходимост), „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, „БТК“ ЕАД, „Улично осветление“ ЕАД, „Столичен Електротранспорт“ ЕАД (при необходимост), Отдел „Благоустройствени дейности и публични пространства“ към Направление „Архитектура и градоустройство“, Направление „Архитектура и градоустройство“ (ако строежът е трета категория), Столична РЗИ (ако в сградата има обекти, подлежащи на контрол от Столична РЗИ), Столична дирекция „Пожарна безопасност и Защита на населението“, Дирекция „Управление и анализ на трафика“, СДВР КАТ – София

o   Разрешение за строеж на обекта (влязло в сила)

o    Други документи

Обикновена услуга

14 дни

50% от размера на таксата за издаденото разрешение за строеж

 

10.

Заявление за съгласуване и/или одобряване на инвестиционен проект за обекти на техническата инфраструктура и за издаване на разрешение за строеж

o     Заявление за съгласуване и/или одобряване на инвестиционен проект за обекти на техническата инфраструктура

o    Документ за собственост

o   Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя)

 

o    Документ за учредено право на строеж в чужд имот

o   Разрешение за строеж (влязло в сила) на сградата (която ще се захранва)

o   Фирмени документи

o   Предварителен договор за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура със съответното експлоатационно дружество

o    Инвестиционен проект (съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти), който да е съгласуван с: „Софийска вода“ АД, „Топлофикация София“ ЕАД, „Овергаз Мрежи“ АД (при необходимост), „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, „БТК“ ЕАД, „Улично осветление“ ЕАД, „Столичен Електротранспорт“ ЕАД (при необходимост), Отдел „Благоустройствени дейности и публични пространства“ към Направление „Архитектура и градоустройство“, Направление „Архитектура и градоустройство“ (ако строежът е трета категория), Столична РЗИ (ако в сградата има обекти, подлежащи на контрол от Столична РЗИ), Столична дирекция „Пожарна безопасност и Защита на населението“, Дирекция „Управление и анализ на трафика“, СДВР КАТ - София

o   Оценка за съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите, изготвена от съответното лице по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ (не е задължителна за строежите от четвърта до шеста категория)

o   Други документи

 

Ако оценката за съответствие се извършва с приемане от експертен съвет (чл. 142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ) - 30 дни

Ако оценката за съответствие се извършва като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант (чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ) - 14 дни

За площни и пътни обекти, извън тези, които са публична собственост (вкл. инженерни мрежи) - 0,06лв./кв.м

За съгласуване на улични проводи (водопровод, канал, топлопровод, газопровод, ел. кабели, улично осветление, съобщителни и информационни кабели и др.), извън тези, които са публична собственост - 0,20лв./л.м, но не по-малко от 50лв.

За съгласуване на съоръжения към инженерна инфраструктура - трафопост, абонатна станция, котелно, пречиствателни съоръжения и др. - 50лв.

За издаване на разрешение за строеж за линейни инфраструктурни обекти - 0,3 % от стойността на обекта, но не по-малко от 200 лева.

11.

Заявление за съгласуване и одобряване на проект за изменение на инвестиционен проект, по който е издадено разрешение за строеж за обекти на техническата инфраструктура (чл. 154, ал. 5 от ЗУТ)

o   Заявление за съгласуване и одобряване на проект за изменение на инвестиционен проект, по който е издадено разрешение за строеж за обекти на техническата инфраструктура (чл. 154, ал. 5 от ЗУТ)

o   Декларация по чл. 154, ал. 5 от ЗУТ - по образец

o   Документ за собственост

o   Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя)

o     Предварителен договор за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура със съответното експлоатационно дружество (при необходимост)

o   Разрешение за строеж на обекта (влязло в сила)

o    Протокол обр. 2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа

o   Проект за изменение на одобрения инвестиционен проект от район „Надежда“ с нанесените промени в цвят (съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти), който да е съгласуван с: „Софийска вода“ АД, „Топлофикация София“ ЕАД, „Овергаз Мрежи“ АД (при необходимост), „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, „БТК“ ЕАД, „Улично осветление“ ЕАД, „Столичен Електротранспорт“ ЕАД (при необходимост), Отдел „Благоустройствени дейности и публични пространства“ към Направление „Архитектура и градоустройство“, Направление „Архитектура и градоустройство“ (ако строежът е трета категория), Столична РЗИ (ако в сградата има обекти, подлежащи на контрол от Столична РЗИ), Столична дирекция „Пожарна безопасност и Защита на населението“, Дирекция „Управление и анализ на трафика“, СДВР КАТ – София

o    Оценка за съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите, изготвена от съответното лице по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ (не е задължителна за строежите от четвърта до шеста категория)

 

Ако оценката за съответствие се извършва с приемане от експертен съвет (чл. 142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ) - 30 дни

 

Ако оценката за съответствие се извършва като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант (чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ) - 14 дни

50% от размера на таксата за одобряване и съгласуване на инвестиционния проект

12.

Заявление за измерване, кубиране и маркиране на дървесина

o   Копие от документ за самоличност

o   Разрешително за премахване/кастрене/преместване на растителност

o   Документ за платена такса

 

10 дни

7,50лв./ плътен куб. м, но не по-малко от 15,00лв.

13.

Изготвяне на становище, експертна оценка, служебна бележка или друг документ, издаден от районната администрация по искане на физически или юридически лица

o   Заявление в свободен текст

o   Други документи, отнасящи се до конкретния случай

o    Документ за платена такса

 

30 дни

50,00 лв. без ДДС

14.

Издаване на транспортен билет за транспортиране на придобита дървесина

o   Разрешително за премахване/кастрене/преместване на растителност

o   Лични данни на превозвача

o   Номер на транспортното средство

o   Направление на товара

o    Документ за платена такса

 

10 дни

15,00лв. за брой

15.

Издаване на разрешение за кастрене и премахване на растителност в обществени терени, в частни имоти и при ново строителство

Ако дърветата са в собствен имот с режим на етажна собственост (ЕС):

o   Заявление за премахване/кастрене/преместване на растителност

o   Документ за собственост на имота

o   Протокол от Общо събрание на (ЕС)

o   Документ за платена такса

o   План за безопасност и здраве

 

Ако дърветата са в собствен имот без режим на етажна собственост (ЕС):

o    Заявление за премахване/кастрене/преместване на растителност

o   Документ за собственост на имота

o    Ако причината за искането е предстоящо строителство - копие от Виза проектиране, Геодезическо заснемане на съществуващата растителност и проект по част „Паркоустройство и благоустройство“

o   Документ за платена такса

o   План за безопасност и здраве

 

Ако дърветата са в общински или държавен имот:

o   Заявление за премахване/кастрене/преместване на растителност

o   Протокол от Общо събрание на (ЕС)

o   План за безопасност и здраве

 

Обикновена заявка - 30 дни

 

Бърза заявка - 14 дни

 

Експресна заявка - 7 дни

60,00 лв.

- за растителност, разположена върху общински терени - безплатно.

ВНИМАНИЕ! Към посочената цена не е включена цената за Експертна оценка на дървесна и храстова растителност в имоти, различни от общинска и държавна собственост (следваща точка)

 

 

16.

Експертна оценка на дървесна и храстова растителност в имоти, различни от общинска и държавна собственост

 

Ако дърветата са в собствен имот с режим на етажна собственост (ЕС):

o   Заявление за премахване/кастрене/преместване на растителност

o   Документ за собственост на имота

o   Протокол от Общо събрание на (ЕС)

o   Документ за платена такса

Ако дърветата са в собствен имот без режим на етажна собственост (ЕС):

o   Заявление за премахване/кастрене/преместване на растителност

o   -Документ за собственост на имота

Обикновена услуга

30 дни

-до 5 бр. дървета – 60,00лв.

-до 10 бр. дървета – 100,00лв.

- над 10 бр. дървета – 200,00лв.