Удостоверение за Настоящ адрес (при регистриран настоящ адрес)

Какво представлява услугата

 

Описание: Ще Ви бъде издадено удостоверение, при вече регистриран настоящ адрес.

Настоящ  адрес е мястото, на което живеете или пребивавате в момента. Той може да е различен от постоянния Ви адрес (адресът, който фигурира в документите Ви за самоличност).

Когато смените настоящия си адрес, трябва официално да заявите промяната в срок от 30 дни. Това ще Ви осигури правото, да извършвате действия, които можете да извършвате по постоянен адрес.

Правно основание:

  • Закон за гражданската регистрация - чл. 106, ал. 1, т. 1
  • Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 8
  • Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 23, ал. 1

Какво е необходимо да приготвя предварително 

За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:

  • ИСКАНЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ВЪЗ ОСНОВА НА РЕГИСТЪРА НА НАСЕЛЕНИЕТО: издаване на удостоверение за настоящ адрес.
  • Документ за самоличност.
  • Документ за собственост върху имота или документ за ползване на имота за жилищни нужди (например договор за наем) (при необходимост)
  • Декларация за писмено съгласие на собственика (ако заявителят не собственик на имота) (при необходимост). Декларацията трябва да е подписана лично от собственика, пред длъжностното лице, или да е нотариално заверена.
  • Документ за платена такса.

Такса: 5 лв.

Свали Образец