Издаване на удостоверение за промени на настоящ адрес регистриран след 2000 година

Какво представлява услугата

 

Описание: Ще Ви бъде издадено удостоверение за промяна на настоящ адрес.Настоящ адрес е мястото, на което живеете или пребивавате в момента. Той може да е различен от постоянния Ви адрес (адресът, който фигурира в документите Ви за самоличност).

Когато смените настоящия си адрес, трябва официално да заявите промяната в срок от 30 дни. Това ще Ви осигури правото, да извършвате действия, които можете да извършвате по постоянен адрес, на територията на избраната община.

Правно основание:

  • Закон за гражданската регистрация - чл. 24, във връзка с; чл. 5, т. 3; чл. 106, ал. 1, т. 1
  • Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 12
  • Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 25

Какво е необходимо да приготвя предварително

За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:

  • Заявление по образец.
  • Документ за самоличност.
  • Документ за собственост върху имота или документ за ползване на имота за жилищни нужди (например договор за наем) /при необходимост/.
  • Декларация за писмено съгласие на собственика (ако заявителят не собственик на имота) /при необходимост. Декларацията трябва да е подписана лично от собственика, пред длъжностното лице, или да е нотариално заверена.
  • Документ за платена такса.

В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно или друг документ (пример: съдебно разпореждане).

Такса: 7.00 лв., 10,50 лв., 14.00 лв.

Свали Образец